Tommelfingerregler for begyndere:

Spis en stor  og sund morgenmad
– Mange siger, at det er det vigtigste måltid og det er der en grund til. Sørg derfor for at spise en ordentlig omgang morgenmad, som vel at mærke er sund

Skift junkfood ud med sunde snacks
– Skift de store og usunde måltider ud med mindre, sunde og evt. flere måltider i løbet af dagen

Følg et struktureret styrketræningsprogram
– Når der er struktur på hverdagen og dermed træningen, er man mere tilbøjelig til at blive ved med at følge sit program, selv på dårlige dage

“Stay hydrated!”
– det er sundt – Kroppen har brug for en masse væske af mange årsager. Bl.a. restituering som er essentielt uanset éns mål med træning

Undgå kulhydrater 

 – Man bør indtage et minimalt antal af kulhydrater hvis man vil tabe sig, da de øger insulinen og fedt i kroppen, hvilket gør det svært at indfri sine træningsmæssige mål. 

Hold altid øje med råd fra profesionelle!

Der er en del information man skal fordøje når man skal starte på et trænings- eller styrketræningsprogram og det hele kan til tider godt virke uoverskueligt. Det kan virke som en overvældende mængde af data, man skal huske, hvilket kan ende i, at man giver op på træning allerede før man kommer i gang. Hvis du kan nikke genkendende til dette, er dette blogindlæg særligt vigtigt for dig.

Forneden følger en række simple regler, der ruster dig til at komme ordentligt i gang med din træning i et tempo, der passer dig. 

Alle de informationer, vi har omkring træning, styrketræning, løbetræning, cykeltræning osv. har vi valgt at koge ned til nogle få, simple punkter så det hele er overskueligt igen. 

Hvis der er noget du er i tvivl om, er du velkommen til at kommentere forneden. Så skal vi nok vende tilbage hurtigst muligt.