Tricep extensions

Triceps extensions kan laves på mange forskellige måder. 

Overhead dumbbell tricep extension

  1. Stå oprejst med fødderne placeret i skulderbredde mens du holder din core spændt og håndvægten med begge arme.
  2. Løft håndvægten hele vejen op over dit hovedet til dine arme er strakt. 
  3. Sænk håndvægten mens du bøjer dine albuer og spænder dine triceps. 
  4. Stop når du ikke kan bøjer dine albuer mere og vend tilbage til udgangspunkt.     

Tricep extension tips

  • Prøv at holde din albue så stille som muligt gennem udførelsen. 
  • For at få det meste ud af din triceps extensions skal du hold armen strakt i et sekund. På den måde presser du dine triceps og giver dem ekstra træning. 

Fordele ved tricep extension

Tricep extension øvelsen styrker tricep musklen på overarmen. Det er dog ikke kun det den gør. Den hjælper med at stabilisere skulderen samt albue. I takt med, at dine triceps bliver styrket, bliver både dine skuldre og albuer samtidigt stærkere. Funktionaliteten, mobiliteten samt fleksibiliteten af dine arme bliver bedre, jo mere du træner dine triceps muskler. Som resultat heraf, vil du også se bedre resultater i sport, hvor det er armens bevægelser er vigtige. Fx Tennis, svømning og basketball. 

Skull crushers

Niveau: Begynder – øvet

Udstyr: To håndvægte ( eller vægtskive )

  1. Læg dig fladt ned på ryggen ( på en bænk eller på gulvet ) med en håndvægt i hver hånd. 
  2. Stræk armene så du holder vægten over hovedet.
  3. Bøj langsomt albuerne så du langsomt sænker håndvægt/vægtskive ned til skulderen. Så strækker du armen igen og løfter håndvægte/vægtskive til startposition