Løbeprogram

Løbeprogram

Løbeprogram
5 km

løb 3 gange om ugen

Dette styrketræningsprogram er for nybegyndere som aldrig har trænet til let-øvede, som har været lidt i gang, men også for personer, som vil træne 3 gange om ugen.

Med dette program kommer du i knald god form, da du får aktiveret hele kroppen hver gang.

10 km

løb 3-4 gange om ugen

Dette styrketræningsprogram er primært for øvede, som har været gang i mere end et år, men også for personer som vil træne 4 gange om ugen.

Med dette program får du bygget videre på din styrketræning og sætter nye mål for din træning.

Kommer snart
Halvmarathon

løb 3-5 gange om ugen

Dette styrketræningsprogram er primært for erfarene, som har været i gang i flere år, men også for andre som har lyst til at træne mere end 5 gange om ugen.

Med dette program får du udfordret dig selv og indfriet mål om at nå din bedste form.

Kommer snart

Fordele du vil opleve med et løbeprogram

1. Hjælper dig med ikke at overtræne eller træne for lidt

En af de vigtigste grunde til at følge et styrketræningsprogram. Hvis du tager i fitness uden at vide, hvad du skal, så ikke nok med at det er ustrukuteret, så er det også umotiverende, da du ikke møder op med en plan. Det er tilfredsstillende at have et styrketræningsprogram, hvor du ved hvad du skal og du udfører det. Så kan du vinge det af, og se hvad du har opnået.

2. Giver dig en struktur

Der er intet værre end at føle at, du spilder din tid. Et styrketræningsprogram giver dig struktur, og tager dermed alt gætværket væk. Det giver dig en nemmere hverdag, da du bare skal følge planen.

3. Giver dig et mål

Et styrketræningsprogram giver dig et automatisk mål – at gennemføre planen! 

4. Giver dig et gøremål

Hvis du er en person som elsker at vinge to-do lister af, så er styrketræningsprogram lige noget for dig. Hver gang du har fuldendt din træning kan du med god samvittighed vinge dagens træning af. Det er da fedt!

5. Fohindrer dig i at gå kold

Vores velstrukturede styrketræningsprogrammer hjælper dig med at holde motivationen, da du ved hvad du skal og det indeholder forskellige øvelser, så du ikke bare ender med at lave dem du lige kan huske på dagen, men rent faktisk dem, som gavner dig!

Hvad indeholder vores løbeprogrammer?

Vores styrketræningsprogrammer er ikke bare programmer, men komplette guides!

Guiden indeholder selvfølgelig et styrketræningsprogram, som er skræddersyet til den enkeltes niveau, men også en forklaring til hver øvelse, så du ikke er i tvivl om, hvordan de skal udføres. 

Tilmed indeholder guiden gode råd om træning og kost fra yderst kompetente personlige trænere og sportsmænd. 

Vi tager forbehold i den enkeltes niveau og derfor indeholder de tre programmer ikke det samme. 

kvinde holder vægte mens hun kigger i et spejl

Hvad kan du opnå med et løbeprogram?

Stærkere krop

vægttab

bedre søvnrytme

mere energi

Og meget mere!

Hvilket løbeprogram
skal jeg vælge?

1. Planlæg

Før du starter skal du finde ud af hvor meget tid du har til at træne i løbet af ugen og hvor mange gange om ugen du vil træne. 

2. Bestem dit niveau

Du skal være realistisk med dig selv i forhold til dit niveau og hvor meget du har trænet tidligere.

Hvis du aldrig har trænet eller trænet meget lidt bør du starte med vores begynder styrketræningsprogram. Programmet er designet til nye, hvor du lærer de vigtigste øvelser. Her får du trænet hele kroppen 3 gange om ugen. Det sikrer nemlig, at du får det bedste ud af dine træningspas. 

Hvis du er øvet skal du gøre op med dig selv, om du vil træne 4 gange om ugen eller mere end det. Vores øvede og erfarene styrketræningsprogrammer differentierer sig mest i antal træningspas i ugen. Vælg derfor det du realistisk kan overholde. 

Start din rejse i dag

Løb 10 km
Løb et halvmarathon